Aanmelden en toelating
Aanmelden en toelatingAls je de master Interieurarchitectuur wilt volgen, meld je je eerst aan voor de toelating. Lees stap voor stap hoe je dat doet en wat je allemaal kunt verwachten. Ook vind je hier belangrijke data en deadlines, en handige tips om je voor te bereiden op de toelating.
Aanmelden voor toelating
Je meldt je aan voor deze opleiding via Studielink. Lees hieronder eerst de toelatingsprocedure van de master Interieurarchitectuur door en kijk hier voor algemene informatie over toelating doen bij ArtEZ. Na je aanmelding ontvang je een bevestiging per e-mail van ArtEZ Studentenzaken. Daarna ontvang je van de opleiding meer informatie over de toelating.
Belangrijke data en deadlines
-
De aanmelddeadline voor studenten van buiten de EU is 1 maart. Voor EU-kandidaten geldt een deadline van 1 mei.
Toelatingscriteria
Als je je wilt aanmelden voor de masteropleiding Interieurarchitectuur, moet je in ieder geval aan deze eisen voldoen:
- Een bachelordiploma, bij voorkeur gerelateerd aan interieurarchitectuur (zoals een bachelor Ruimtelijk Ontwerp of een bachelor Engineering (aan een technische universiteit), of andere gerelateerde bachelors). Ook kandidaten met een bachelordiploma in een ander vakgebied mogen zich aanmelden; de toelatingscommissie stelt dan de relevantie van eerdere studies en werkervaring vast.
- positieve uitslag van het toelatingsexamen;
- diploma of certificaat op het vereiste taalniveau. Zie voor meer informatie de algemene taaleisen voor Engelstalige ArtEZ masteropleidingen.
Ben je geïnteresseerd in deze masteropleiding, maar heb je meer ervaring nodig? Dan zou je kunnen deelnemen aan de pre-masteropleiding Interieurarchitectuur. Na dit pre-masterprogramma ben je helemaal klaar om je aan te melden voor de masteropleiding Interieurarchitectuur van ArtEZ.
Toelatingsprocedure: Dit kun je verwachten
Stap 1: Aanmelden via Studielink
Je moet je eerst aanmelden via Studielink. Je wordt gevraagd de volgende documenten in te dienen:
- een kopie van je paspoort;
- een kopie van je bachelordiploma (bij voorkeur in het Engels en met een studiepuntenoverzicht), als dat al beschikbaar is;
- diploma of certificaat op het vereiste taalniveau.
Deze documenten moeten voor het begin van het studiejaar worden geüpload. Als je een verblijfsvergunning nodig hebt, is de uiterste inleverdatum 31 mei.
Stap 2: Andere relevante documenten indienen
Nadat je je hebt aangemeld via Studielink, kun je je portfolio, CV, motivatiebrief en onderzoeksvoorstel opsturen. Je ontvangt per email meer informatie over hoe dit te doen. Hieronder vast wat tips en richtlijnen per document die van pas kunnen komen.
Stap 3: Toelatingsexamen
Op basis van je CV, motivatiebrief, portfolio en motivatiebrief bepaalt de toelatingscommissie of je wordt uitgenodigd voor het toelatingsgesprek. Tijdens het toelatingsgesprek beoordelen we je kansen om af te studeren. Het toelatingsexamen bestaat uit een gesprek met de toelatingscommissie.
Stap 4: Toelating en inschrijving
Je krijgt binnen twee weken na het toelatingsexamen bericht of je bent toegelaten. Als je bent toegelaten, ontvang je instructies over hoe je je kunt inschrijven. De toelating is uitsluitend geldig voor het academisch jaar dat direct volgt op het toelatingsexamen.
Bijkomende kosten
Houd er rekening mee dat boven op je collegegeld ook bijkomende kosten komen voor de 'Reismodules'. Deze modules maken verplicht deel uit van het curriculum. De extra kosten bedragen ongeveer €500 per studiejaar. Daarnaast is het goed om er rekening mee te houden dat je extra kosten zult maken voor materialen voor je werk en onderzoek. Deze kosten zijn sterk afhankelijk van het gekozen materiaal.
Meer informatie
Heb je vragen over de toelatingsprocedure? Of wil je meer weten over het studieprogramma? Neem dan gerust contact op met de master Interieurarchitectuur via corporeal@artez.nl (algemeen) of corporeal-admissions@artez.nl (zaken m.b.t. toelating).