Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts pictogram

No School: De Nieuwe Makers Beweging

Kunsteducatie
Theorie
Lectoraat Art education as Critical Tactics
  • Financiër(s): Gompel & Svacina en No School, mede gefaciliteerd door Cibap
  • Gestart in: januari 2021

In dit op theorie en praktijk gebaseerde project willen we het belang van de nieuwe makers beweging onderzoeken, binnen de context van de post-antropoceen. In dit onderzoek gaan we in gesprek met makers, om een beeld te krijgen van wat het belang is van makers in de toekomstige samenleving. Maar ook hoe een niet-conventionele opleiding, gericht op creativiteit, de ontwikkeling van een toekomstige ‘maker’ kan dienen. Niet alleen de rol van de maker zal in vraag worden gesteld, maar ook de status en het inkomen van de maker in de 21e eeuw.

No School.  The New  Makers Movement | Beeld: Veronique Steenmetser
Beeld: Veronique Steenmetser

Dit project is een verdere verkenning van: Ilse Ouwens, Fabiola Camuti en Betje Stevens, The No School Manifesto. A movement of Creative Education (2020).

Onderzoeker: Danny Jeroense.

Meer over het project