Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts pictogram

Cracking the Code

'De artist-educator staat open voor de ander en het andere’ en ‘de artist-educator is een agent of change’. Dit zijn twee (van de vier) conclusies die naar voren kwamen in de zoektocht naar de gemeenschappelijke waarden die de docentopleidingen van ArtEZ kenmerken in het project ‘Docentopleidingen in het licht’.

Cracking the Code

Het project Cracking the Code gaat weer een stapje verder. Hoe kunnen we diversiteit en inclusiviteit onder docenten en studenten van docentopleidingen bevorderen en uitdragen? Hoe kunnen de lerarenopleidingen van ArtEZ verschillende groepen in onze samenleving aantrekken? Met verschillende projecten op locatie, inspiratiebijeenkomsten met gastsprekers en rondetafelgesprekken, die in context van en buiten het reguliere programma om worden georganiseerd, worden inclusief denken en handelen op experimentele wijze in praktijk gebracht. Het Cracking the Code-project onderschrijft de waarde van ArtEZ artisteducators als agents of change: aanjagers van verandering.

Naar aanleiding van Cracking the Code schreef Emiel Copini een artikel: Hoe is het eigenlijk om mens te zijn?

 

Terug naar alle projecten