Go to the main content Arrow right icon

Suzanne Drossaers

Graphic Design
Bachelor
Suzanne Drossaers
Suzanne Drossaers

Niks mis mee

 Mijn naam is Suzanne Drossaers, en ik studeer af op Graphic Design met mijn campagne ‘Niks mis mee.’

In onze samenleving lijkt het alsof we altijd ‘aan’ moeten staan. Jongeren ervaren een constante druk om te presteren. Alles moet in één keer goed: diploma halen, meteen een baan, jezelf bewijzen op de werkvloer. Ondertussen moet je ook nog sociaal actief zijn, er goed uitzien, én de perfecte social media feed bijhouden. Geen wonder dat burn-outs onder jongeren op recordhoogte zijn: 1 op de 4 krijgt er mee te maken.

We zijn de balans tussen inspanning en ontspanning kwijtgeraakt. Vroeger waren er vanzelf rustmomenten in het dagelijks leven, maar nu worden die ingevuld met scrollen, plannen en nóg meer presteren. Rust is iets geworden wat je ‘moet verdienen’, pas nádat alles gedaan is. Maar dat moment komt vaak niet.

Mijn ambitie met deze campagne is om het welzijn van Nederlandse werkende jongeren te verbeteren  door middel van niksen. Niksen is een focusvrije activiteit die ruimte laat voor dagdromen. Het is een alternatief voor de cultuur van constante productiviteit en haast. Een tegengeluid in een wereld vol perfecte plaatjes en eindeloze ambitie. Een reminder dat het oké is om pauze te nemen. Want niksen is geen luxe, maar een noodzaak voor je vitaliteit en mentale gezondheid.

Er is echt, écht, écht niks mis met niksen.

This page was last updated on June 17, 2025