De Stichting ArtEZ University of the Arts is erkend als een ‘Algemeen Nut Beogende Instelling’ (ANBI). Giften van donateurs zijn van harte welkom. Die giften kunnen de donateurs in de belastingaangifte vaak aftrekken van hun inkomsten. De belangrijkste gegevens vind je op deze pagina.
Je vindt ArtEZ in het ANBI-register van de Belastingdienst (zoek op ArtEZ). Meer informatie over giften vind je op het Overzicht belastingvoordelen bij giften aan een ANBI. Wil je een donatie doen aan ArtEZ? Neem dan contact op met info@artez.nl.
De Stichting ArtEZ heeft ten doel het verzorgen, bevorderen en in stand houden van het hoger onderwijs en het onderzoek op het gebied van de kunsten, onder andere in de zin van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek. De Stichting ArtEZ houdt daartoe ArtEZ University of the Arts in stand.
De namen en functies van de bestuursleden van de Stichting ArtEZ zijn hier te vinden. Alleen de functie van voorzitter is statutair vastgelegd. Het college van bestuur is belast met het bestuur van ArtEZ hogeschool voor de kunsten in haar geheel en met het beheer daarvan, onverminderd de bevoegdheden die krachtens de statuten toekomen aan het bestuur van de Stichting ArtEZ. De namen en functies van de leden van het college van bestuur zijn ook op de hierboven genoemde pagina te vinden.
De statuten van de Stichting ArtEZ bevatten geen beloningsbeleid voor de bestuursleden. Dit beleid wordt bepaald door de Wet Normering Topinkomens (WNT). De Stichting ArtEZ volgt de WNT. Op de leden van het college van bestuur is de WNT evenzeer van toepassing. Op het personeel van de Stichting ArtEZ is de CAO voor het hoger beroepsonderwijs van toepassing.
Het beleidsplan is neergelegd in het Instellingsplan 2022-2026.
Het verslag van de uitgeoefende activiteiten alsook de financiële verantwoording is neergelegd in de jaarstukken van ArtEZ.