Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts pictogram

SHIFT: Exploring Relationships between Artists and Technology in Education onderzoekt de wisselwerking tussen technologie en onderwijs binnen de kunsten. Daarbij legt het de vaak onopgemerkte structuren van overheersing bloot die onze interactie met de digitale en educatieve omgeving beïnvloedt. Dit boek stelt de veronderstelde neutraliteit van technologie ter discussie en daagt uit tot het radicaal heroverwegen van onze relaties met en keuzes voor de tools die we gebruiken om te creëren en te leren. 

[SHIFT] is een oproep tot actie. Het boek moedigt kunstenaars, docenten en technologen aan om te werken aan een meer inclusieve en rechtvaardige toekomst. Door kunst als dynamisch raamwerk te gebruiken, biedt dit boek innovatieve strategieën voor het ontmantelen van onderdrukking en het opnieuw bedenken van hoe we leven en leren in een door technologie gedreven wereld.

[SHIFT] bevat bijdragen van Ryan van der Elst, Eloisa Germano, Philomeen de Gier, Steef Kersbergen, Féilim O’hAoláin, Juultje Schmidthamer, Yentl Staller, Joëlle Vaartjes en een interview met Nishant Shah.

Jaar
2024
Uitgever
ArtEZ Press
Auteur(s)
Fabiola Camuti, Olle Paap
Aantal pagina's
112
Publicatietaal
Engels
Studierichting
Education in Art
Lectoraat
Lectoraat Art education as Critical Tactics