Interieurarchitectuur - Master - Zwolle

Waarom de Master Interieurarchitectuur (Corpo-real)?

De master Interieurarchitectuur (Corpo-real) is bedoeld voor ontwerpers die deze relatie tussen lichaam en ruimte, ‘bodies’ en ‘space’, op een fundamenteel niveau willen onderzoeken. De opleiding sluit aan bij een nieuwsgierige, kritische houding en is geschikt voor wie al een bachelor heeft afgerond, bijvoorbeeld in interieurarchitectuur, ruimtelijk ontwerp, architectuur of een aanverwant vakgebied.

De master biedt ruimte voor makers en denkers die hun ontwerppraktijk willen verdiepen met artistiek en theoretisch onderzoek en daarbij maatschappelijke vraagstukken niet uit de weg gaan. De interdisciplinaire context stimuleert wie zich wil laten uitdagen, nieuwe vakgebieden wil verkennen en zijn of haar positie als ruimtelijk ontwerper verder wil ontwikkelen. 

Je maakt deel uit van een ‘learning community’ waar je samen met medestudenten en docenten een onderzoekende ruimtelijke ontwerppraktijk ontwikkelt gericht op een nog onbekende toekomst.

Artistiek onderzoek in een interdisciplinaire context 

In het programma van Corpo-real zijn denken, maken en reflecteren onlosmakelijk met elkaar verbonden. Je werkt in een dynamische studio-omgeving en maakt kennis met onderzoek doen via uiteenlopende methoden, materialen en media. Daarbij is volop ruimte voor samenwerking met andere disciplines, zoals antropologie, choreografie of cartografie.

Sterke onderzoeksbasis met maatschappelijke relevantie 

Via makend en theoretisch onderzoek ontwikkel je nieuwe, innovatieve  op de relatie tussen lichaam en ruimte. Je reflecteert op actuele maatschappelijke thema’s en werkt aan projecten die bijdragen aan de vernieuwing van het vakgebied interieurarchitectuur.

Internationale community en betrokken begeleiding 

Corpo-real is een kleinschalige en internationale gemeenschap waar studenten nauw samenwerken met medestudenten, pedagogen, kunstenaars, docenten, begeleiders en onderzoekers.  Je studeert leert in nadrukkelijk dialoog met studenten en docenten met uiteenlopende achtergronden.

Een coöperatieve houding is van belang in het internationale werkveld. De diversiteit in de achtergronden van studenten en docenten vormt daarbij de basis voor gesprekken en discussies om van elkaars ervaringen te leren.

Deze opleiding brengt me terug naar de kern. Het gaat niet alleen om hoe of wat we bouwen, maar om waarom."
Li Wang