Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts pictogram

Thirza Schotanus

Artisteducator in Dans
Bachelor
ThirzaSchotanus-fotoDanielleCorbijn
Thirza Schotanus

English below

Dansers laten realiseren wat de kracht van samenwerking is

Thirza omschrijft zichzelf als een vooral modern gerichte danser, dansdocent en maker. Als dansdocent geeft ze graag de ruimte voor de creativiteit van de leerling naast de gezette techniek van dans. Thirza is actief in de christelijke danswereld, zowel als danser in een gezelschap en als docent bij een christelijke dansschool.  
 
In haar onderzoek denkt ze na over hoe dansers samen kunnen werken en elkaar kunnen ondersteunen. Thirza wil laten zien aan haar collega’s wat de kracht is van samenwerking en hen uitdagen om verder te kijken dan het eenzame ondernemerschap. 
 
Na haar studie wil ze het liefst de rollen danser, docent en maker met elkaar combineren en op vele plekken komen. In de kerk, op straat, in het theater en in de dansschool. Naast dansles geven vindt ze het ook tof om actief te zijn bij jeugdwerk waar ze jongeren kan begeleiden in hun levensfase.  

Foto: Danielle Corbijn

Allowing dancers to realize the power of cooperation

Thirza describes herself as a mostly modern-oriented dancer, dance teacher and dance maker. As a dance teacher, she likes to give room to her student's creativity in addition to the pre-set dance technique. Thirza is active in the Christian dance world, as a dancer in a company and as a teacher at a Christian dance studio.  
 
In her research, she is looking for ways how dancers can work together and support each other. Thirza wants to show her colleagues the power of cooperation and challenge them to look beyond the loneliness of entrepreneurship. 
 
After her studies, she would love to combine the roles of dancer, teacher and dance maker, and work in many different places: in church, in the street, in the theatre, and in the dance studio. Besides teaching dance, she also enjoys her active youth work; coaching adolescents in their phase in life.  

Deze pagina is voor het laatst gewijzigd op 17 juni 2021

Sta jij op deze pagina? En heb je een opmerking? Mail naar de redactie.