Artisteducator in Theater & Media - Bachelor - Zwolle

Studie per jaar

Studio’s

Studio’s zijn de kern van het onderwijs in het eerste jaar. Een studio duurt enkele weken. Je werkt met realistische casussen, projecten en design thinking als uitgangspunt. Er zijn ingeroosterde lesactiviteiten, maar er is ook ruimte voor eigen ontwikkeling. Je werkt zowel gezamenlijk als individueel aan prototypes.

Research Art Together (RAT)

In het driejarige interdisciplinaire programma RAT (Research Art Together) ga je samen met studenten uit jaar 1, 2 en 3 van de opleidingen Docent Muziek, Artisteducator in Theater & Media en Docent Beeldende Kunst en Vormgeving op onderzoek uit. Je leert over kunst in alle disciplines, vormen en tijdvakken en de samenhang daartussen.

Maandagen

Elke week is het Maandag. Dit is een vast onderdeel van het programma. Op deze dag sta je stil bij je ontwikkeling. Je reflecteert op de studie en vraagt input van docenten en medestudenten. Je houdt je planning bij en deelt je tijd in.

De hoofdfase staat in het teken van verbinding met de ander. Je doet onderzoek naar de plek waar je naartoe gaat en de mensen die daar zijn.

Bouwstenen

De kern van de hoofdfase bestaat uit vier bouwstenen. Op basis van jouw leervragen kies je zelf de volgorde waarin je de bouwstenen doet. De bouwstenen heten Nomad, Maken, Onderwijs, Site Specific Hub, Educatie en Immersive.

Labs

Tijdens de labs bereid je je voor op de bouwstenen. Aan het einde reflecteer je daarop. Vaste onderdelen in een lab zijn een expeditie, een (eigen) onderzoek, een methodiek, een maakproces met een maker en het bouwen aan je netwerk. De centrale vraag is: wat wil jij leren en ontwikkelen in de komende periode?

Research Art Together (RAT)

Je gaat verder met dit driejarige programma waar je in jaar 1 al mee begonnen was.

Maandagen

Ook in deze jaren is het elke week Maandag! Je reflecteert op je ontwikkeling, je plant je studie en je vraagt input van docenten en medestudenten.

Je ontwerpt in dit jaar je eigen bouwsteen. Je kiest zelf de opdracht en de manier waarop jij de leeruitkomsten wil aantonen. Je past alle methodieken en instrumenten uit de opleiding toe. Zo ontwikkel jij je eigen signatuur, visie en positie in de beroepscontext.