Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts pictogram
Nur Dabagh, portret, Bart Grietens
Nur Dabagh, foto Bart Grietens

Muziek, teamspirit, gelijkwaardigheid

Een teamplayer die samen met een gelijkwaardig team een stuk wil maken. Interactie met het publiek wil ik bevorderen. Vanuit mijn bi-culturele achtergrond heb ik hier en daar een andere blik op (inter)menselijk gedrag. Mensen zijn maar rare wezens met fascinerende elementen. Daarbij geeft muziek mij energie en openheid om mijn eigen ideeën te ontwikkelen, ik ben een muzikale speler.

      Ik zou graag een allround acteur willen worden, zowel voor film, tv als theater. In mijn stage ben ik ook enthousiast geworden voor jeugdtheater, mede door de interactie met kinderen. Ik zou ook graag zelfgemaakte muziek een prominente rol willen geven binnen een voorstelling.

RUIS

Samen met Tijn en Bram uit mijn klas maken we de muziektheatervoorstelling RUIS. Bedoeld en onbedoeld is er ruis tussen mensen onderling en in mensen zelf. Mensen zoeken bijvoorbeeld de ruis in het nachtleven om erin te verdrinken of zetten voor het slapen gaan een plaat op om zich niet alleen te voelen. Dit soort ruis proberen we in ons spel tot uitdrukking te brengen, mede met behulp van gitaarspel en zang. 

Stage en scriptie

Ik heb stage gelopen bij theater Sonnevanck samen met het symfonie orkest PHION. We maakten een voorstelling voor 6+ genaamd De Geheime Tuin. Hierin speelde ik Timo, een eenzaam jongetje in een kasteel, dat aangeleerd is niet te kunnen lopen. Hij wordt dan geconfronteerd met een meisje, die hem stimuleert om het toch te proberen. Zo leert hij lopen en komt in de buitenwereld. Samen ontdekken ze de geheime tuin.

Nur Dabagh, stage De Geheime Tuin, Theater Sonnevanck & Phion, foto Ben van Duin
Nur Dabagh, stage De Geheime Tuin, Theater Sonnevanck & Phion, foto Ben van Duin

Zowel het werkveld als de theateropleiding in Nederland is tot nu toe gericht op de individuele ontwikkeling en - prestaties van acteurs. Vanuit mijn gemis aan andere vormen van acteermodellen en betere integratie van bi-culturele studenten is de vraag voor mijn scriptie ontstaan: Wat zouden collectief georiënteerde acteermethodes kunnen toevoegen aan het individualistische theateronderwijs, voor zowel Nederlandse als bi-culturele studenten?

Quote

De ware maatstaf van persoonlijk succes is een kalm zenuwstelsel

 

Deze pagina is voor het laatst gewijzigd op 22 mei 2023

Sta jij op deze pagina? En heb je een opmerking? Mail naar de redactie.