Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts pictogram

Jessy Esselink

Interieurvormgever
Associate degree
Jessy Esselink
Jessy Esselink

Een Sprong in het onbekende

Als afstuderende student loop ik vaak met een onzeker gevoel rond over de uitdagingen na de opleiding. Waar en hoe zal ik terecht komen? Deze sprong in het onbekende is spannend. Ik wilde hiervoor een leerzame tussenstap creëren, zodat die sprong gezamenlijk met andere studenten te nemen is.

In de ruimte die ik heb ontworpen komen afstuderende studenten en alumni samen en delen op een interactieve en speelse manier kennis. Hiervoor staan er losstaande kubussen als ‘bouwstenen’. Met deze stenen kunnen de studenten samen een nieuwe indeling van de ruimte maken voor lezingen, workshops of kleine concerten. De uitdaging van het samen bouwen en vormgeven van de omgeving, kan leiden tot nieuwe gesprekken en verbintenissen. Een deel van de kubussen dient als zitobject én lichtobject, die als ze aan staan andere kleuren weergeven dan wanneer ze uit staan. Hiermee laat ik zien dat interactie tot nieuwe perspectieven kan leiden, die op de eerste oogopslag niet zichtbaar zouden zijn.

Daarnaast kan er met loopcoach door een ruimte met vertroebelt gezichtsveld en vertekent perspectief worden gewandeld om de student uit te dagen keuzes te maken in een onbekende situatie.

AD_Jessy_Esselink_foto website 01

 

AD_Jessy_Esselink_foto website 02

 

AD_Jessy_Esselink_foto website 04

Sta jij op deze pagina? En heb je een opmerking? Mail naar de redactie.