Programma

Programma

Je leert werken met het Business Model Canvas, een eenvoudig model om jouw eigen bedrijfsmodel te onderzoeken.

Je brengt eerst in kaart hoe jouw onderneming op dit moment functioneert of hoe jouw werksituatie nu is. Vervolgens maak je een SWOT-analyse; je analyseert de sterke en zwakke onderdelen van jouw onderneming. Wie zijn je klanten en waarom? Vraag je genoeg geld voor je werk? Wat doe je om je werk onder de aandacht te krijgen? Daarnaast onderzoek je de kansen en bedreigingen die er voor jouw onderneming zijn. Aan de hand van deze inzichten breng je in kaart hoe jouw onderneming er over twee jaar uit moet zien. In een ‘Plan van aanpak’ zet je uiteen hoe je dit kunt bereiken.

De masterclass bestaat uit vijf dagdelen:

  • Introductie Business Model Canvas
  • Jouw business model nu
  • SWOT-analyse
  • Jouw business model over twee jaar
  • Plan van aanpak

Wat levert het op?

Na het afronden van de masterclass heb je inzicht in:

  • hoe je met jouw vak kunt komen van waar je nu bent naar waar je wilt zijn over twee jaar;
  • hoe je een waarde propositie ontwikkelt die jou een unieke marktpositie geeft;
  • welke klanten daar goed bij passen;
  • met wie je kunt samenwerken om je doelen te bereiken;
  • wat je moet doen om geld te verdienen.