Fashion Strategy

Studie

Het programma van de opleiding Fashion Strategy bestaat uit vier semesters verdeeld over twee jaar: DNA, Connectie, Context en Statement. Belangrijke onderwerpen hierin zijn o.a. Visual Strategies and Branding, Research Methodologies, Fashion Theory en het In-Company project.

DNA

Studenten worden uitgedaagd om hun eigen handschrift en smaak te onderzoeken, wat doorgaans wordt beschouwd als hetgene wat een persoonlijke stijl definieert. Ze leren over het belang van context en verdiepen hun kennis van de modewereld, om zo hun vaardigheden te ontwikkelen.

Verbinding

Studenten bereiden zich voor op hun stage (In-Company Project) en hun toetreden tot de professionele modebranche.

Statement

Studenten ontwikkelen een concept en product, en presenteren deze in een professionele omgeving.

Workshops

Een belangrijk element van het programma zijn korte creatieve workshops over actuele onderwerpen. Vorig jaar hadden we onder anderen Pasale Gatzen (Associate Professor Body Garment bij Parsons The New School for Design, New York) en dr. Oscar Tomico (Assistant Professor Designing Quality in Interaction, Afdeling Industrieel Ontwerpen, Technische Universiteit Eindhoven) te gast. Bezoek onze Facebookpagina voor meer afbeeldingen.

 Curriculum 2015-2016