Lezingen
LezingenEen overzicht van de lezingen van het lectoraat Art education as Critical Tactics.
Lezingen / gastcolleges 2024-2025:
- 10/9/2025 gastspreker bijeenkomst leergang 'Pedagogisch Leiderschap voor Bestuurders' Nivoz, Hilversum (Jeroen Lutters)
- 20/6/2025 tafelgesprek expertbijeenkomst over art-based, participatief/dialogisch research en de waarde van art-based research binnen de zorg-, sociale- en onderwijswetenschappen bij Fontys, Tilburg (Jeroen Lutters).
- 13/5/2025 lezing studiedag voor docenten associate degree Creative Media Professional, de bachelor Creative Business en de master Content & Media Strategy. Academy of Media Commerce & Entrepreneurship, Leeuwarden (Jeroen Lutters).
- 7/5/2025 AeCT host landelijke bijeenkomst lectoraten kunsteducatie met lezing van prof. dr. Edwin van Meerkerk (RU) en presentaties van onderzoekers Shailoh Philips (ArtEZ), Imre Kruis (Hanze), Nathalie Roos (AHK).
-
13/2/2025 Panelgesprek VONKC curriculum conferentie ‘Kunst in het hart van het onderwijs’ met Jeroen Lutters en Ronald Kox (LKCA) o.l.v. Marlies Leupen, Akoesticum Ede.
-
17/1/2025 Keynote ‘Prototyping The Future’ voor Sluitingsfeest Studio Z, Komponent Deventer (Jeroen Lutters)
- 13/12/2024 workshop Art-Based Learning voor tweedejaars medische studenten UMCG in het Groninger museum (Jeroen Lutters)
- 9/12/2024 workshop Art-Based Learning voor studenten ArtEZ Master Kunsteducatie bij museum de Fundatie Zwolle (Jeroen Lutters)
- 6/11/2024 Teacher- Artist Lezing- Teacher College Windesheim voor eerstejaars TC1 (Jeroen Lutters)
-
22/5/2024 Keynote van Jeroen Lutters ‘Het beeld zit al in de steen. Over pedagogiek en vertrouwen’, landelijke bijeenkomst van ‘Leve het Onderwijs!’, te Utrecht
- 22/4/2024 Minor Creativiteit & Narrativiteit van Jeroen Lutters, DBKV Zwolle
- 5/2/2024 workshop Art-Based Learning door Jeroen Lutters voor project Remix Reality voor alle eerstejaars studenten van de 3 docentopleidingen in Arnhem, bij museum Arnhem
- 15/1/2024 workshop/ presentatie Art-Based Learning door Jeroen Lutters & Fabiola Camuti voor de Liberal Arts and Sciences (BA) studenten van het UCG, Groningen