Opdrachten voor alumni

Er zijn verschillende mogelijkheden om externe opdrachten, initiatieven, projecten van bedrijven of particulieren bij ArtEZ in te dienen. 

Jaarlijks worden de ArtEZ finals bezocht en verschillende exposities om talenten te scouts

Het ArtEZ Art Business Centre is de verbindende schakel tussen de diverse opties en kan indien nodig adviseren welke mogelijheid het beste bij de opdracht past. Bekijk ook onze voorbeelden om een idee te krijgen van het soort opdrachten en werkwijze.

Professionele opdrachten

Bedrijven en pariculieren kunnen bij ArtEZ terecht voor professionele opdrachten die door oud-studenten van ArtEZ worden uitgevoerd. Het Art Business Centre coördineert dit opdrachtenloket en treedt daarbij op als intermediair. Jaarlijks worden de ArtEZ finals bezocht en verschillende exposities om talenten te scouten. Inmiddels is een groot bestand opgebouwd met talentvolle alumni.  In overleg met de opdrachtgever selecteren we de alumni die bij de opdracht past.

Pitchmodel 

Soms wil een opdrachtgever de mogelijkheden van creatieven onderzoeken. Hiervoor is het pitchmodel ontwikkeld. Door middel van een intakegesprek wordt samen met het Art Business Centre en de opdrachtgever de vraagstelling zo goed mogelijk gedefinieerd. Op basis van deze informatie wordt een selectie gemaakt van verschillende oud-studenten die voor deze opdracht in aanmerking kunnen komen. Vervolgens krijgen deze geselecteerde oud-studenten een uitgebreide briefing bij de opdrachtgever op locatie. Vervolgens gaan ze aan de slag om zo'n vier weken later een conceptvoorstel te presenteren voor de betreffende opdracht, inclusief een materiaalonderzoek en prijsopgave. Het hele traject wordt begeleid door het Art Business Centre zodat de opdrachtgever verzekerd is van kwaliteit. Dit onderzoek door middel van het pitchmodel is een relatief kleine investering die kan leiden tot verrassende resultaten. Bekijk de voorbeelden.

Aanvragen Gelderland valoriseert! 

In samenwerking met de HAN en de Radboud Universiteit richt ArtEZ zich op valorisatie: “Van kennis naar kunde naar kassa”. Naast het reguliere onderwijs over ondernemerschap in de bachelorfase worden kunststudenten en -docenten in contact gebracht met ondernemers. Hierdoor kunnen bedrijven kennismaken met de denkwijze van de (aankomende) creatieve professional, terwijl die op zijn beurt in een vroeg stadium zijn mogelijkheden in het bedrijfsleven kan verkennen. Aanvragen binnen Gelderland valoriseert worden altijd eerst in behandeling genomen door het kernteam binnen de creatieve industrie.