Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts pictogram

Stephanie Bisschops

Artisteducator in Theater & Media
Bachelor
Stephanie Bisschops
Stephanie Bisschops

Stage 

Theatermakerij Enschede, musical- en theaterdocent, Enschede  

Opera Theater Amsterdam, ANDERHOOFD, educatiemaker en productieassistent, Amsterdam  

Studententheatervereniging Op Hoop van Zegen, theaterdocent, Nijmegen  

Theater Sonnevanck, Coming of Age 2020 - GROW UP, educatiemedewerker, Enschede  

Internationaal Theater Amsterdam, Amsterdam XXX jr., educatiemedewerker, Amsterdam  

Jeugdtheaterschool Nijverdal, Raalte en Dalfsen, theaterdocent, Nijverdal, Raalte en Dalfsen 

Visie, ambitie, inspiratie 

Autonomie en authenticiteit 

 
Naar aanleiding van het onderzoeksverslag dat ik schreef in mijn derde en vierde jaar ben ik erachter gekomen dat ik graag de ontwikkeling van autonomie en authenticiteit bij kinderen en jongeren stimuleer, omdat dit ontzettend waardevol is voor hun persoonlijke ontwikkeling. Op deze manier gaan zij vanuit hun eigen verbinding aan het werk en tonen ze meer betrokkenheid. Ook ontwikkelen kinderen en jongeren zo meer zelfstandigheid, hun eigenaarschap wordt op deze manier steeds meer aangesproken en hierdoor leren zij voor zichzelf beter formuleren wat voor hen belangrijk is en wat zij als persoon willen bereiken. 

Na mijn afstuderen ga ik musicallessen geven op verschillende jeugdtheaterscholen waaronder Theatermakerij Enschede. Daarnaast ga ik als theaterdocent en musicalregisseur werken op een middelbare school in Hengelo. Ik blijf meewerken als educatiemaker en productieassistent aan de productie ANDERHOOFD van Opera Theater Amsterdam en ik presenteer en coördineer het project De Rijdende Badkamer van gemeente Enschede. Ook geef ik les op verschillende zomerkampen. Ik kan niet wachten om zoveel fantastisch werk te mogen gaan doen! 

Ik heb onderzoek gedaan naar het werken vanuit ervaringen van jongeren in een theatervoorstelling als het gaat om autonomie en authenticiteit.  

Mijn afstudeervoorstelling Pandemieters mooi sprookje maakte ik met negen kinderen van een jeugdtheaterschool over sprookjes in coronatijd. Tijdens het repetitieproces van deze voorstelling vond ik het belangrijk om de kinderen mee te nemen in het maakproces en verschillende maakstijlen met kinderen te onderzoeken. 

Deze pagina is voor het laatst gewijzigd op 11 juli 2021

Sta jij op deze pagina? En heb je een opmerking? Mail naar de redactie.