Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts pictogram
Nina de Wringer
Nina de Wringer

Visie

Mijn visie is dat niet alleen het onderwijs, maar ook maakprocessen democratischer worden en dat het educatieve het artistieke ondersteunt in plaats van het artistieke het educatieve. Hierover kan je meer vinden in mijn essay.   

Ambitie

Mijn ambitie is om de veelzijdigheid van dit vak altijd te onderzoeken. Ons vak is zo ontzettend breed dat je kan blijven leren en ontwikkelen op verschillende vlakken. Ik wil beginnen met samen met jongeren schrijven en voorstellingen maken. Daarnaast wil ik nieuwsgierig blijven naar het werkveld en haar ontwikkelingen, en die nieuwsgierigheid inzetten door mij bij een organisatie of gezelschap te voegen als bijvoorbeeld een artistiek leider. 

Inspiratie

Inspiratie? Laten we beginnen met:  
Artistiek: 't Barre Land 
Educatief: Michiel Bijmans  
en nog vele anderen natuurlijk...

''Every beautiful poem is an act of resistance.'' 
– Mahmoud Darwish

 

Stage

Theatergroep De Warme Winkel, voorstelling: Een oprechte ode aan de Ironie, productieassistent, 2019, Amsterdam 

Afstudeeressay

Voor mijn afstudeeressay heb ik een maakbox ontwikkeld waarin je samen met jongeren die een weerstand tegen schrijven hebben, creatieve teksten kan schrijven. Uiteindelijk komen deze teksten op de vloer terecht. Ik heb hierin onderzocht hoe je democratisch met een groep kan werken, waarin jouw expertise en iemand anders zijn kunde en groeipotentie centraal staan. 

Afstudeervoorstelling

Is mijn afstudeervoorstelling.  
Is een afscheid.  
Is eindig.  
Is alle lichten uit en applaus.  

Een epiloog  - We vieren aan het einde, wat het einde dan ook maar mag zijn. Dus ze danst met de sluipmoordenaar. Gehuld in een mantel van eenzaamheid en isolatie, eert ze nog een laatste keer de wonderen van de klassieke muziek. We gaan het einde vieren, wat voor een einde het dan ook mag zijn. 

 

 

 

Deze pagina is voor het laatst gewijzigd op 25 juni 2021

Sta jij op deze pagina? En heb je een opmerking? Mail naar de redactie.