Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts pictogram
Loïs Lint
Loïs Lint

Visie

Een theaterdocent en -maker heeft een belangrijke rol binnen het tot stand komen van bewustzijn. Deze bewustwording kan zowel tot stand komen bij het ervaren van een voorstelling, als bij het begeleiden van leerlingen in een proces tot zelfkennis. In beide gevallen resulteert deze zelfkennis in een meer ‘in onze kracht staan’. Omdat we daarmee weten wie we zijn, wie we van binnen zijn, in plaats van het kennen van onze door de maatschappij opgelegde identiteit. 

Ambitie

Mijn overkoepelende thema’s zijn de bewustwording en verbinding die ontstaan binnen het theatervak. Mijn ambitie is om vanuit lichamelijke gewaarwording mensen bewust te laten worden van gewoontes en routines. Om in verbinding te komen met jezelf, je lichaam en de wereld om je heen. Met dit voor ogen hoop ik mij komende jaren sterk te ontwikkelen binnen (fysiek) theater. 

Voorstelling

‘Aarde(n)’

In mijn afstudeervoorstelling onderzoek ik samen met drie spelers de verschillende lagen van bewustzijn. We laten ons inspireren door de staat van zijn van dieren in de natuur. De staat van zijn waarin je gewoon bent, ‘aanwezig’ bent. We vertalen dit naar de vloer. 

Voorstelling Aard(en)

 

Inspiratie

Veel van mijn inspiratie komt voort uit ontmoetingen met verschillende mensen. Ik laat mij graag inspireren door andere culturen, rituelen en denkwijzen. De natuur is voor mij een oneindige inspiratiebron en ik laat mij inspireren door verschillende filosofen en wetenschappers zoals Emerson, Biesta, Ferguson en Tolle, die allemaal ongrijpbare thema’s proberen te duiden.

‘Wijsheid begint als we openstaan voor alles wat we niet weten’
- Ferguson 

 

Scriptie

‘Ingeplugd- Fysieke theatereducatie als middel tot zelfbewustzijn en vice versa’

In mijn scriptie onderzoek ik hoe fysieke theatereducatie een middel kan zijn om tot zelfbewustzijn te komen, om verbonden te zijn met je innerlijk zijn, en daardoor met alles om je heen. Ik onderzoek ook de rol van de docent binnen dit proces. Wat je als docent doet, maar vooral ook niet doet om dit proces te begeleiden. 

Stage

School voor jong talent Suriname (SJTS) en On Stage Performing Arts

Mijn afstudeerstage heb ik gelopen in Suriname. Hier heb ik lessen ontwikkeld en uitgedragen op de School voor Jong Talent in Paramaribo, een voorstelling gemaakt met jongeren bij On Stage Performing Arts in Paramaribo en een voorstelling ontwikkeld en gespeeld op een school in het binnenland van Suriname.

Project Maken 3 voorstelling 'Framed'

 

Sta jij op deze pagina? En heb je een opmerking? Contact : redactie@artez.nl