Een eerder event van het Honours Lab en Radboud Universiteit: workshop met harpiste Lavinia Meijer
naar nieuwsoverzicht
18 juli 2022

GESPOT: Studenten trekken samen ten strijde tegen klimaatverandering in het Honours Lab

Studenten beter wapenen tegen de klimaatcrisis. Dat is het doel van RE:PLACE, een track in het Honours Lab waarin studenten van ArtEZ University of the Arts en Radboud Universiteit Nijmegen samen nieuwe leeromgevingen ontwikkelen met de focus op duurzaamheid. Vox, het onafhankelijke magazine van de Radboud Universiteit, schreef een inspirerend artikel over RE:PLACE

In het artikel komen verschillende studenten aan het woord die meedoen aan RE:PLACE. Één van hen Karolina Wargin, masterstudent bij ArtEZ. De klimaatcrisis was voor Wargin een belangrijke reden om deel te nemen aan het honourslab. Ze is geboren in Polen, maar op haar elfde verhuisde ze naar Italië. Anderhalf jaar geleden kwam ze naar Nederland voor de master Artist Educator bij ArtEZ. ‘Zo belandde ik bij RE:PLACE. Ik wilde meer actief en politiek bezig zijn met klimaatverandering door met andere mensen samen te werken.’

Ook meedoen aan het Honours Lab?

In het Honours Lab kunnen studenten van binnen en buiten ArtEZ hun onderzoeksvaardigheden verbeteren en aanscherpen. Het Honours Lab biedt door het jaar heen verschillende tracks aan, die je naast je reguliere studieprogramma kunt volgen. Het zijn uiteenlopende, verdiepende trajecten waarin je aan de slag gaat met actuele theorieën, praktijken en vormen van onderzoek.

Meer lezen over het Honours Lab, of zelf meedoen? Dat kan! Op de website van het Honours Lab vind je voorbeelden van zogeheten ‘tracks’ die je kunt volgen bij het Honours Lab, waarvan RE:PLACE er een is. Hier vind je bovendien meer informatie over registratie, studiepunten en studentenervaringen.

Ga naar website Honours Lab

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen in Vox, en is geschreven door Kathelijne Tijms. Het oorspronkelijke artikel is vrij beschikbaar, en te lezen op de website van Vox. Klik hier om het volledige artikel te lezen.