Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts pictogram
JeskeFranken-fotoDanielleCorbijn
Jeske Franken

English below

Door middel van kennis van dans vernieuwingen tot stand te brengen binnen kunst en cultuur

Een lach op het gezicht van haar leerlingen toveren is iets wat Jeske graag doet. Door veel differentiatie aan te brengen in de lessen klassiek, modern en improvisatie maakt ze haar lessen uitdagend en gevarieerd. Van schoolgaande kinderen tot volwassenen - het is allemaal voorbijgekomen in de gelopen stages binnen de opleiding. Daarnaast heeft Jeske ook een 'flipping the classroom'-methode ontwikkeld voor de lessen dansgeschiedenis op mbo-dansopleidingen.  

Jeske is leergierig van aard en houdt zich veel bezig met vernieuwingen en ontwikkelingen van de wereld. Daarom heeft ze er ook voor gekozen door te gaan studeren op het gebied van kunst en cultuur. Die vlam is aangewakkerd bij haar stage bij FOAM (Fotomuseum Amsterdam). Daarmee is haar horizon voor nieuwe avonturen geopend. Ze gaat de uitdaging aan om met haar kennis van dans vernieuwingen te brengen binnen kunst en cultuur.

  

Bringing about innovation in art and culture through knowledge of dance 

Putting a smile on the faces of her students, that is what Jeske loves most. By differentiating within classical ballet, modern dance and improvisation, she makes her classes challenging and varied. During her studies, she has held internships teaching all ages, from primary school children to adults. In addition, Jeske has developed a flipping the classroom method for the dance history classes in senior secondary vocational dance education.  

Jeske is a keen learner and loves to keep up with the innovations and developments in the world. Her internship at FOAM Amsterdam Photography Museum has inspired her to continue her studies in the field of art and culture.  That has opened up her horizon for new adventures. She looks forward to the challenge of using her knowledge of dance to bring about innovation in art and culture.  

Deze pagina is voor het laatst gewijzigd op 15 juni 2021

Sta jij op deze pagina? En heb je een opmerking? Mail naar de redactie.