Adviesgesprek en coaching
Het ArtEZ Business Centre introduceert je in het ondernemerschap en biedt begeleiding na je studie om je succesvol op weg te helpen. Naast dat je bij ons terechtkan voor een adviesgesprek, is het ook mogelijk om een deel van je startersvoucher in te zetten voor coaching.

Adviesgesprek
Als (oud-)student ben je vaak bezig met de presentatie van je werk. Heb je het gevoel dat dit beter kan, maar weet je niet hoe je de volgende stap zet? Wij kunnen je adviseren. Denk aan hulp bij het selecteren van haalbare ideeën, of simpelweg ondersteuning om door de bomen het bos weer te zien. Je bent namelijk niet de enige. We helpen je graag verder of brengen je in contact met mensen die voor jou van betekenis kunnen zijn. Stuur ons gerust een mail voor een afspraak.
Wil je als zelfstandig ondernemer starten en je ideeën vrijblijvend aan ons voorleggen? Dat kan. Heb je hele concrete plannen, dan kun je ook deelnemen aan ons Startersprogramma.
Coaching
Als je als ArtEZ afstudeerder een Startersvoucher hebt ontvangen, dan kun je een deel van deze voucher inzetten voor coaching.Onderstaande alumni-coaches delen graag hun vakinhoudelijke kennis en ervaring met jou. Heb je een andere coach in gedachten waarmee je graag wil werken? Geen probleem, laat het ons weten. Samen met je coach bepaal je waarmee hij/zij jou kan helpen en onder welke voorwaarden.
Mocht het je als ArtEZ-alumnus ook leuk lijken om jonge afstudeerders te begeleiden en om je vakinhoudelijke kennis en ervaringen met hen te delen, stuur dan een mail naar c.smulders@artez.nl. Als coach heb je een eigen makerspraktijk, een groot netwerk en kun je écht iemand helpen om stappen te zetten bij de start van hun eigen onderneming.
ArtEZ alumni coaches
Sophie Vermeulen Visual Artist & Photographer
Sophie werkt als beeldend kunstenaar en fotograaf. Zij ensceneert objecten om nieuwe, absurdistische beelden te creëren, en maakt daarnaast autonome kunstportretten en ontwerpen voor modestoffen en behang.
Sophie als alumni coach
Sophie helpt je je werk en product toegankelijk te maken voor het publiek en je klanten. Samen met haar kijk je hoe je samenwerkingen kunt aangaan met andere creatievelingen en bedrijven. Haar motto? "Beslissen, doen, communiceren".
Hilmer Thijs – Studio Hands
Als designer en creative director werkt Hilmer met creatieve teams en ontwikkelt hij visuele communicatie zoals identiteiten, campagnes, websites en korte films.
Hilmer als alumni coach
Samen met Hilmer kijk je naar waarom je de dingen doet zoals je ze doet, wat je professionele doelen zijn en wie de ontvanger is van je portfolio. Hij helpt je om jouw professionele identiteit op een zo goed mogelijke manier te presenteren. Zijn motto: "Alles is communicatie".
Joris de Groot — Studio Joris de Groot
Met zijn ontwerpstudio creëert Joris op de fabrieksvloer zijn eigen werkplaats in samenwerking met de industrie. Hij experimenteert met de aanwezige machines, materialen en productieprocessen, om deze vervolgens in te zetten voor nieuwe producten.
Joris als alumni coach
Aan de hand van jouw vragen denk je samen met Joris na over hoe je vanuit samenwerking verder kan komen. Joris gelooft dat er verrassende dingen kunnen ontstaan wanneer je kennis deelt en je openstelt voor anderen. ZIjn motto: "The factory is my playground, searching for new possibilities with the tools I can find".
Luuk Wiehink — Social & Product design
Voor zijn projecten rondom maatschappelijke thema’s gaat Luuk op zoek naar onverwachte samenwerkingsverbanden. Hij vindt het belangrijk om brutaal te zijn en met overtuiging samenwerkingen op te zetten met experts uit het vakgebied.
Luuk als alumni coach
Luuk kan je begeleiden in het leren benutten van de kennis van anderen voor jouw utopie, ideologie en concept. Door je kennis te bundelen en anderen (slim) voor je te laten werken, kun je jouw product of project goed in de markt zetten. Zijn motto: "Het omzetten van ideeën naar daden. Dat is wat een ondernemer onderscheidt van al die andere mensen met een potentieel succesvol idee. Gewoon beginnen dus".
Joris Suk — MAISON the FAUX
Joris Suk en Tessa de Boer zijn samen de artistieke en zakelijke leiding van de multidisciplinaire creatieve studio MAISON the FAUX. Hun Arnhemse studio krijgt erkenning in binnen- en buitenland met theatrale modepresentaties en performances.
Joris als alumni coach
Joris vindt het belangrijk dat je net zo onbegrensd, ambitieus en gedreven bent in het ondernemen binnen je bedrijf als in de uitvoering van je projecten. Hij kan met je meedenken over het omzetten van dromen en ambities in doelgerichte acties. Hij legt daarbij de focus op het ontwikkelen en aanleggen van je netwerk, je merkidentiteit en je positionering. Zijn motto: "Beauty Fades, Ugly is Forever".
Pascal Mulder — Fraenck
Pascal runt samen met Ratna Ho het modelabel Fraenck. Samen ontwerpen, vervaardigen en vermarkten ze modeaccessoires die gemaakt zijn van upcycled materialen. Hun collectie wordt in binnen- en buitenland verkocht. Fraenck werkt samen met mensen met afstand tot de arbeidsmarkt en profileert zich als een Social Enterprise.
Pascal als alumni coach
Pascal deelt graag zijn kennis en ervaring over ondernemen, samenwerken met bedrijven, fondsen werven en deelname aan ontwerp- en ondernemerswedstrijden. Zijn motto: Modern design is not only about how something looks. It’s about creating positive consequences for people and our environment. Or as Don Draper said: “Make it simple, but significant"
Roos Meerman en Tom Kortbeek— Fillip Studios
Fillip Studios is georganiseerd als een sociale onderneming, inclusief de bijbehorende juridische structuur. Roos en Tom hebben er samen de leiding. Fillip Studios gebruikt de artistieke werkwijze om verbindingen te leggen tussen digitale mogelijkheden en onze analoge zintuigen. Fillip Studios creëert fysieke en onverwachte verwondering die de nadruk legt op het menselijk aspect.
Roos en Tom als alumni coach
Tom en Roos hebben in de afgelopen jaren veel geleerd op artistiek vlak, technisch vlak en op het ondernemersvlak, en deze kennis willen ze graag met je delen. Hun motto: "Het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven".