STAMINA onderzoekt de kloof tussen wat het publiek als talent beschouwt en de volharding die daarachter schuilgaat. Gedurende een academisch jaar fotografeerde celliste Marta Perelló Fernández na elke les hetzelfde uitzicht, waarmee ze een visueel dagboek creëerde van veranderende seizoenen, het weer, twijfels, vooruitgang en doorzettingsvermogen. Via muziek en beeld reflecteert het project op toewijding, artistieke groei en het vaak onzichtbare werk dat een uitvoering vormgeeft, en nodigt het publiek uit om de waarde en maatschappelijke relevantie van klassieke muziek zelf te heroverwegen. Toegang is gratis.

Marta Perelló Fernández (1999) is een Spaanse celliste die momenteel studeert aan de ArtEZ Muziekacademie in Zwolle bij Karlien Bartels. Ze begon op vijftienjarige leeftijd cello te spelen en studeerde eerder aan het Conservatorium van Mallorca bij Oriol Palau en Emmanuel Bleuse. Naast haar muzikale opleiding heeft ze ook een academische studie psychologie gevolgd. Haar artistieke interesses richten zich op muzikale interpretatie, het verkennen van de expressieve mogelijkheden van de cello en de relatie tussen artistieke praktijk en persoonlijke ontwikkeling.